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communes du cher traversées par le cher

Dauantage elle vous croit tous ſi equitables & raiſonnables, qu’encore que ce fait fuſt le votre propre, ſi n’en feriez vous que la raiſon. Hypermnestre A, Lyncee ? Quelle, diligence mettent elles au demeurant de la face ? Folie ha premièrement mis en teſte à quelcun de ſe faire creindre : Folie ha fait les autres obeïr. On dira qu’il ſe peut trouuer des complexions ſi ſemblables que l’Amant n’aura point de peine de ſe tranſformer es meurs de l’Aymee. Mais eſt il poſſible, s’ainſi eſt que tant m’ayes aymé, & aydé en toutes mes entrepriſes, que m’ayant pardonné, me rendiſſes mes yeus ? dans le Débat de Folie et d’Amour de Louise Labé (1555) Au XVIème siècle, la réflexion grammaticale sur la concession reste essentiellement descriptive. Car autant y ha il de plaisir à estre baisé et aymé, que de, JUPITER. Mais ie m’eſbahi comme, ayant tant ofenſé de hauts Dieus & grands Seigneurs, tu n’as iamais ù mal que par Folie ! FOLIE. Ne vous ſufit il de ceci ? N’a elle fait faire les ſomptueus Palais, Theatres & Amphitheatres de magnificence incroyable, pour laiſſer témoignage de quelle ſorte de folie chacun en ſon tems s’esbatoit ? jamais vue ? Penses tu que les infernaus s'en exemptent ? Ce fait, elle se vient à faire si grande sur lui, qu'elle lui fait entendre, de ne lui estre possible le guerir, s'il ne reconnoissoit, qu'il ne lui avoit porté. Amour donq ne fut jamais ſans la compagnie de Folie : & ne le ſauroit jamais eſtre. En venant j'ay trouvé une des Parques, qui me l'a baillé, et m'a dit estre de. Mais regarde mon fils en quel. Ton fils eſtant irrité, & nauré recentement, n’y pourroit pareillement ſatisfaire. Vous avez désormais accès à des centaines de milliers Eſtant la plus afligee mere du monde, ie ne puis parler, que comme les afligees. se pleint de la cruauté de la sienne. Ie vous demande iuſtice, & vengeance de la plus malheureuſe femme qui fuſt iamais, qui m’a mis mon fils Cupidon en tel ordre que voyez. Tel est l'honneur que les plus savans et plus renommez des hommes, donnent à Amour. acuſer ou defendre quelcun ? de toy, t'ayment autant comme ceus qui ont ù plusieurs faveurs. La lubricité & ardeur de reins n’a rien de commun, ou bien peu auec Amour. Amour de requerir vengeance et punicion de Folie. Mais puis qu'ainsi est que tu l'estimes si peu, tu en. Quelle folie fuſt ce d’aller ſous terre chercher le fer & l’or ? La. VENUS. Et ou en firent preuve les hommes, ſinon en Amour ? Et quand les poures & loyaus amans auront langui de l’amour de quelque belle : lors Folie fera iouir quelque auolé en moins d’une heure du bien ou l’autre n’aura pù ateindre. Il ſembleroit à t’ouir que chacun tienne ſa vie de ta merci : & que tu ſois le vray Signeur & ſeul ſouuerein tant en ciel qu’en terre. Et ſur la reſtitucion de ſes yeus, apres en auoir parlé aus Parques, en ſera ordonné. J'ay bien dit que je fais aymer encore ceus, qui ne sont point aymez : mais, si est il en la puissance d'un chacun le plus souvent de se faire aymer. Si à l’apetit de l’un, vous chaſſez l’autre, quand ce deſir de vengeance ſera paſſé (laquelle incontinent qu’elle eſt achevee commence à deſplaire : ) ſi vous ordonnez quelque cas contre Folie, Amour en aura le premier regret. Mais je n'ay autres armes, conseil, municion, ayde, que moymesme. Encore ceus cy ne ſont que des mieus payez. Ainsi les Scythes deïfierent Pylade et Oreste, et leur dresserent temples et autels, les apelans les Dieus d'amitié. DÉBAT DE FOLIE ET D\'AMOUR (Le ) Dialogue en prose de la poétesse Louise Labé (1526-1565), un des joyaux de son œuvre, imprimé à Lyon, en 1555.Il est fait d’une délicate allégorie. Mais plus que toute chose, l'afeccion naturelle, que tous avons à aymer, nous le fait, eslever et exalter. Tu as osé atenter au fils de Venus : & ce en la court de Iupiter : & as fait qu’il y ha ù ça haut moins de franchiſe, qu’il n’y ha la bas entre les hommes, es lieus qui nous ſont conſacrez. revient plus tot que lon ne voudroit : quelquefois s'apercevant de ce qui se fait : quelquefois n'en croyant rien, se fiant sur la preudhommie de sa femme : et à fois, eschaper un soupir avec un changement de parler : puis force excuses. Donques les hommes ſont faits l’image & ſemblance de nous, quant aus eſprits : leurs corps ſont compoſez de pluſieurs & diverſes complexions : & entre eus ſi diferens tant en figure, couleur & forme, que iamais en tant de ſiecles, qui ont paſsé, ne s’en trouua, que deus ou trois pers, qui se reſſemblaſſent : encore leurs ſeruiteurs & domeſtiques les connoiſſoient particulierement l’un d’auec l’autre. Et n'auront honte, les Deesses d'en confesser quelque chose. Mais s'estant adressee, à Cupidon, elle t'a fait dommage irreparable, et au quel n'as ù puissance de donner. Ouide a touſiours dit qu’il aymoit. Et ſi de fortune ſuruient quelque ialouſie, comme il auient le plus ſouuent, on ne rit, on ne chante plus : on deuient penſif & morne : on connoit ſes vices & fautes : on admire celui que l’on penſe eſtre aymé : on parangonne ſa beauté, grace, richeſſe, auec celui duquel on eſt ialous : puis ſoudein on le vient à deſpriſer : qu’il n’eſt poſſible, eſtant de ſi manuaiſe grâce, qu’il ſoit aymé : qu’il eſt impoſſible qu’il face tant ſon deuoir que nous, qui languiſſons, mourons, brulons d’Amour. Et pourtant, ſ’il eſt plus honorable entre les hommes dire un tel ayme, que, il eſt fol : que celà leur ſoit imputé à ignorance. toute usee, faut songneusement chercher quel est le naturel de la personne aymee : et, connoissant le notre, avec les commoditez, façons, et qualitez estre semblables. pour les faire aſſembler en compagnies politiques ? Combien plus tôt choisiriez-, vous un homme propre, bien en point, et bien parlant, tel qu'il ne s'est pù faire sans, avoir envie de plaire à quelcun ? Car, où Amour voudra faire cette harmonie entre les hautes et basses personnes, Folie. Ô femme cruelle ! Quand il est dit : qui aura tiré une dent, lui. Et avec tout. l'on dit s'y trouver. AMOUR. Mais qu'es tu devenue ? de quelles choses il voudroit avoir autant, comme il y avoit de grains en la pomme, respondit : de Zopires. JUPITER. Penſez vous que le joueur penſe jamais perdre ? Lors tu sentiras bien un autre, contentement, que ceus que tu as uz par le passé: et au lieu d'un simple plaisir, en, recevras un double. Mais pour montrer quel bien vient d’amitié, i’allegueray le dire d’un grand Roy, lequel, ouvrant une grenade, interrogué de quelles choſes il voudroit auoir autant, comme il y auoit de grains en la pomme, reſpondit : de Zopires. Et qui eſt celui des hommes, qui ne prenne plaisir, ou d’aymer, ou d’eſtre aymé ? quelque argent à recevoir : vieilles chausses rapetassees : souliers de païsant : pourpoint de drap fourré : long saye mal ataché devant : la robbe qui pend par, derriere jusques aus espaules : plus de fourrures et pelisses : calottes et larges, bonnets couvrans les cheveus mal pignez : gens plus fades à voir, qu'un potage, sans sel à humer. Et ce pendant vous commandons viure amiablement enſemble, ſans vous outrager l’un l’autre. Tu montres bien ton indiſcrecion, de prendre en mal ce que ie t’ay fait par ieu : & te meſconnois bien toy-meſme, trouuant mauuais que ie pense auoir du meilleur ſi tu t’adreſſes à moy. Me trouueray je en haut auecques les autres Dieus en tel ordre ? Elles remettent incontinent deuant les yeus ce qu’elles ont tant aymé. Et toy, Venus, quel des Dieus choisiras-tu ? il ne te suffit pas de m'avoir crevé les yeus, mais tu as oté aus dieus la puissance, de me les pouvoir jamais rendre. Le Débat de Folie et d'Amour, Louise Labé. Lors tu ſentiras bien un autre contentement, que ceus que tu as uz par le paſsé : & au lieu d’un ſimple plaiſir, en receuras un double. Comment est il possible porter honneur à une personne, que l'on n'a. Année de publication : 1993; Genres : Littérature Française. AMOUR. Et neantmoins, qui ha il plus venerable entre les hommes, que ceus qui commandent aus autres ? Ce n'est à moi à qui tu dois vendre tes coquilles. Mais ou auois tu pris ce bandeau ſi à propos pour me lier mes plaies ? Ô Parques, ne ſoyez à ce coup inexorables que lon ne die que vos fuſeaus ont eſté miniſtres de la cruelle vengeance de Folie. Les triſtes ſe fachent d’ouir chanter. Mais je m'esbahi, comme, ayant tant ofensé de hauts Dieus et grands Seigneurs, tu n'as jamais ù mal, AMOUR. & eſt le chant & harmonie l’effect & ſigne de l’Amour parfait. Je say fort bien par experience, qu'il n'est point en nous d'estre aymez : car, quelque grand degré où je sois, si ay je esté bien peu aymé : et tout le bien. Et encores n’a elle honte de ſe preſenter deuant vos diuinitez : & lui ſemble (ſi ie l’oſe dire) que ſerez tous ſi fols, que de l’abſoudre. Là ſe fait quelque habitude, mais auec ſi peu de demontrance du coté de la Dame, que rien moins. Les plus grandes ; & hazardeuſes folies ſuiuent touſiours l’acroiſſement d’Amour. & meins autres, que journellement voyons s’abuſer tellement qu’ils ne ſe connoiſſent eus meſmes. Et plus les amitiez ſeront eſtroites, plus ſ’y trouuera il de deſordre quand Folie ſ’y mettra. Je croy que tu veus me faire perdre pacience, je ne sache jamais que, personne ait manié mon arc, que moy : et tu me veus faire à croire, que sans toy je, n'en pourrois faire aucun effort. Et pour te declarer qu’il faut faire pour complaire, je te meine & condui : & ne te ſervent tes yeus non plus que la lumiere à un aueugle. Mais encore fait il pis : car il eſt contreint ſe deſcouurir : ce qu’il ne fait que par le miniſtere & organe du corps & membres d’icelui. des Rois remiz en, leurs principales citez par les intelligences, que leurs amies leur avoient pratiquees, secretement ? exemplaire. Et ce pendant expliquer ſes paſſions par ſoupirs & paroles tremblantes : redire cent fois une meſme choſe : proteſter, jurer, promettre à celle qui poſſible ne ſ’en ſoucie, & eſt tournee ailleurs & promiſe. Si onques tu uz pitié de moy, Jupiter, quand le fier Diomede me navra, lors, que tu me voyois travailler pour sauver mon fils Enee de l'impetuosité des. Vous ne trouverez point mauvais que je, touche en brief en quel honneur et reputation est Amour entre les hommes, et qu'au, demeurant de mon oraison je ne parle guere plus que d'eus. Et toutefois n’eſt Folie ſi inconnue ceans, qu’elle ne ſe reſſente d’auoir ſouuentefois eſté la bien venue, vous aportant touſiours auec ſa troupe quelques cas de nouueau pour rendre vos banquets & feſtins plus plaiſans. duquel ne ſe parloit encores entre les hommes, qui n’auoient fouillé es entrailles de la terre ? Ce n'est qu'un joug, lequel faut qu'il soit porté par deus, Taureaus semblables : autrement le harnois n'ira pas droit. Et s'il y ha perfeccion du corps, ou lineament qui puisse, ou doive estre vù et montré, bien peu le cache, l'agencement du vêtement : ou s'il est caché, il l'est en sorte, que lon le cuide plus, beau et delicat. avoir cheveus mieus dorez, crespes, frizez ? Et à la pure verité, Folie ſe iouant auec Amour, ha paſsé deuant lui pour gaigner le deuant, & pour venir plus tot vous donner plaiſir. toy femme inconnue, oses tu te faire plus grande que moy ? Neuilly, Atlande, 2004, 287 pages. Les autres eſpeces d’Animaus ne pouuoient te faire amiable. Hypermneſtre à Lyncee ? laiſſeras tu plorer en vain la plus belle des Deeſſes ? Il ne ſe pleingnoit que de la deformité de ſon viſage. O quelle infortune ! AMOUR. Commence au vieil Saturne, Jupiter, Mars, Apolon, et finiz aus Demidieus, Satires, Faunes et Silvains. lls entrenten dispute sur leurs puissances, dinitez et preseances. Et tout celà ſeroit peu, ſi les hommes ne trouuans en ce monde plus fols qu’eus, ne dreſſoient querelle contre les morts. Voy en la furieuse mer, Neptune et ses Tritons, me, prestans obeissance. Mais qu'une femme ou homme, d'esprit, prenne plaisir à l'afeccion d'une personne, qui ne la peut descouvrir, lui, donne ce qu'il ne peut demander, escoute un rustique et barbare langage : et tout, tel qu'il est, sentant plus son commandement, qu'amoureuse priere, cela ne se peut, imaginer. Mais qui fait, tant de Poëtes au monde en toutes langues ? S’il eſt ſi ancien, il doit auoir apris à eſtre plus modeſte, qu’il n’eſt : & s’il eſt ieune, auſſi eſt Folie ieune, & fille de Ieuneſſe. J'excuse un peu ta jeunesse, autrement je te pourrois à bon droit nommer le, plus presomtueus fol du monde. AMOUR. Comment eſt il possible porter honneur à une personne, que lon n’a iamais vuë ? de ſi foible taille que quand i’aurois un bras lié, ſi ne te creindrois ie gueres. Tu as ofensé la Reine des hommes, celle qui leur, gouverne le cerveau, coeur et esprit : à l'ombre de laquelle tous se retirent une fois, en leur vie, et y demeurent les uns plus, les autres moins, selon leur merite. On l’a bleſsé, & lui ha lon oté le pouuoir & moyen de guerir. comment m’as tu ainſi acoutré. meilleure occasion vinst de lui rendre la vuë. Qve dis tu petit mignon ? Les Comedies ont de là pris leur ſource. Des milliers de livres avec la livraison chez vous en 1 jour ou en magasin avec -5% de réduction ou téléchargez la version eBook. estat il est, et tu connoitras pourquoy je me pleins. 1 réponse < Page 1/1. Auſſi eſtoit ce en lieu de franchiſe, qu’Amour auoit aſſailli. telle nature, que jamais ne te pourra estre oté. Amour sort du Palais de Jupiter, et va resvant à son infortune. Il y aura quelcun, qui ſera bien aiſe leur donner martel en teſte & fera ſemblant d’aymer ailleurs, & n’en tiendra conte. Lequel, s’il defaut en cet endroit, vous verrez l’homme forcené, fuir & abandonner ſa maiſon. outrageuse Furie qui onques fut es Enfers. Mais le plaiſir que Folie donne, n’a ſi petites bornes. Ainsi passoit son chemin, Apulee, quelque Filozofe qu'il fust. À ce que ie voy, tu dois eſtre quelque ſorciere ou enchantereſſe. Voy en la furieuſe mer, Neptune et ſes Tritons, me preſtans obeiſſance. Il ha fallu que les viandes fuſſent plus delicates, l’habillement plus magnifique. Proteſtent de iamais n’aymer : mais celà ne leur dure gueres. AMOUR. Toutefois il la faut ouir, à fin qu’elle ne ſe puiſſe pleindre. Ie n’ay neantmoins charge par Amour de requerir vengeance & punicion de Folie. Et ne nous feront tant de bien, quelques grandes que ſoient & cerimonieuſes, les aſſemblees des grans Signeurs & ſages, que fera quelque folatre compagnie de jeunes gens deliberez, & qui n’auront enſemble nul reſpect & conſideracion. Et pourautant qu'il ne m'a plu d'estre navree, ton coup ha esté sans, effort. Il vole de ioye : il embraſſe l’un, puis l’autre : chante vers : compoſe, fait s’amie la plus belle qui ſoit au monde combien que poſſible ſoit laide. non. Éditeur : Flammarion « Le plus grand plaisir qui soit après amour, c’est d’en parler. Ie croy que ne voudriez point reſſembler encore à cet Amoureus, qui n’en ha que le nom. Amour, mais souvente fois j'abaisse si bien les grans, que je les fay à tous, JUPITER. O Jupiter ! Et, est preuve certeine, que la seule amitié fait avoir en mariage le contentement, que. Debat de Folie Et D'Amour book. Estoit ce qu'il vous voulust ofenser ? Les Dames que tu as aymees, vouloient eſtre louees, entretenues par un long temps, priees, adorees : quell’Amour penſes tu qu’elles t’ayent porté, te voyant en foudre, en Satire, en diuerses ſortes d’Animaus, & conuerti en choſes inſenſibles ? Ie ſuis celle qui te fay grand, & abaiſſe à mon plaiſir. Eſt elle telle, qu’il la faille enſeuelir ſous le mont Gibel, ou expoſer au lieu de Promethee, ſur le mont de Caucaſe ? Il seroit long à discourir comme Jonathas sauva la vie à David : dire l'histoire de Pythias et Damon : de celui qui quitta son espouse à son ami la, premiere nuit, et s'en fuit vagabond par le monde. À ce que ie voy, ie ſeray la derniere au feſtin de Iupiter, ou ie croy que Quel mal ha fait Folie, rengeant Amour, en ſorte qu’il ne peut plus nuire, ſi ce n’eſt d’auenture ? N’a elle eſté inuentrice des Gladiateurs, Luiteurs, & Athletes ? i oeuvres p. 9. Le commun populaire le prise aussi et estime pour les grandes, experiences qu'il voit des commoditez, qui proviennent de lui. Le ciel & la terre en rendent témoignage. En toutes lesquelles entreprises ne se treuvent que, jeunes gens amoureus : ou s'ils s'en treuvent autres meslez parmi, ceus qui ayment, emportent tousjours le pris, et en remercient les Dames, desquelles ils ont porté les. voici des esles que je te preste, qui te conduiront aussi bien comme moy. Et que dirons nous des femmes, l’habit deſquelles, & l’ornement de corps, dont elles uſent, eſt fait pour plaire, ſi iamais rien fut fait. Mais puis qu’ainſi eſt que tu l’eſtimes ſi peu, tu en feras tout à cette heure la preuue. Les gibets, potences, roues, couteaus, et foudres ne lui plaisent, encor que fust contre ses malveillans, contre, lesquels mesmes il ha si peu usé de son ire, que, oté quelque subit courrous de la, jeunesse qui le suit, il ne se trouva jamais un seul d'eus qui ait voulu l'outrager, fors, cette furieuse. Car autant y ha il de plaiſir à eſtre baisé & aymé, que de baiſer & aymer. Il n’y ha rien qui plus ſe fache d’eſtre contreint, qu’une femme : & qui plus ſe contreingne, où elle ha enuie montrer ſon afeccion. Nul n'en a mieux parlé, et plus intensément, que cette "Belle Cordière" dont le Débat de Folie et d'Amour, les Elégies et même les Sonnets sont encore injustement méconnus. encore que ceus qui en font profeſſions, ſoient eſtimez grans perſonnages entre les hommes ? Eſt il raiſonnable la priuer de toutes bonnes compagnies, où Amour ſachant qu’elle ſera, pour la facher y viendra, & conuiendra que Folie, qui n’eſt rien moins qu’Amour, lui quitte la place ? l'affeccion maternelle, que tu, portes à ton fils, et l'envie de voir venger l'injure, qui lui ha esté faite, te pourroit, transporter. Et pource qu’Amour ſ’eſt voulu munir, tant qu’il ha pù, de la faueur d’un chacun, pour faire trouuer mauuais que par moy ſeule il ait reçu quelque infortune, c’eſt bien raiſon, qu’apres auoir ouy toutes ſes vanteries, ie lui conte à la verité de mon fait. coeur l'object de l'amour, qui lui cause un desir d'estre dine nden recevoir faveur, laquelle il scet bien ne pouvoir avoir sans changer son naturel. C'est Folie, la plus. Jupiter les ayantlonguement ouiz, en demande l'opinion aus Dieus puis prononce sa sentence.Les personnesFOLIEAMOURVENUSJUPITERAPOLONMERCUREDISCOURS IFOLIE. Car n'estans, point encore de gens politiquement vertueus, il n'y pouvoit estre gloire, ny envie de, gloire. Diogene auec ſon tonneau : & Ariſtippe qui ſe penſoit grand Filoſofe, ſe ſachant bien ouy d’un grand Signeur, eſtoient ils ſages ? Mais s’il auient, que, comme les femmes prennent uolontiers plaiſir à voir debatre les hommes, elles leur ferment quelquefois rudement la porte, & ne les apellent à leurs petites priuautez, comme elles ſouloient, voilà mon homme auſſi loin de ſon but comme n’a gueres ſ’en penſoit pres. C’eſt Cupidon qui ha gaigné ce point, qu’il faut que chacun chante ou ſes paſsions, ou celles d’autrui, ou couure ſes diſcours d’Amour, ſachant qu’il n’y ha rien qui le puiſse faire mieus eſtre reçu. Que ne va il en maſque pour plus librement parler ? Elles ferment la porte à raiſon. Brief, le plus grand plaiſir qui ſoit apres amour, c’eſt d’en parler. Que bien tu te montres ingrat à ce coup, fils de Venus, quand tu calomnies le bon vouloir que t’ay porté, & interpretes à mal ce que je t’ay fait pour bien. Amour ne la pouvant veincre de paroles,met la main à son arc, et lui lasche une flesche, mais en vain : pource que Folie … AMOUR. Satire de l'insuffisance des mots, et appel sérieux à bouleverser les préjugés que les mots, de par leur leur écart aux choses, entérinent. Ie ſay fort bien par experience, qu’il n’eſt point en nous d’eſtre aymez : car, quelque grand degré où ie ſois, ſi ay ie eſté bien peu aymé : & tout le bien qu’ay reçu, l’ay plus tot ù par force et fineſſe, que par amour. Ainſi ſe chatient les ieunes et preſumptueus, comme toy. De là ha ù source la plaisante invencion des habits nouveaus. Tel eſt l’honneur que les plus ſauans & plus renommez des hommes donnent à Amour. Qui t'a ainsi bandé les yeus ? Et ha fondé ſa raiſon ſur ce, qu’eſtant en honneur & reputacion entre les hommes, leur cauſant beaucoup de bien & plaiſirs, ſi Folie y eſtoit meſlee, tout tourneroit au contraire. nous mettrons peine d'entendre et vuider vos querelles. Amour ne la pouvant veincre de paroles, met la main à son arc, et lui lasche une flesche, mais en vain : pource que Folie soudain se rend, invisible : et se voulant venger, ôte les yeux à Amour. En ce se montre la grandeur d'Amour, quand on ayme celui dont on est. Que reſte il ? L’œuvre de Louise Labé est très mince en volume (662vers) et s’intitule Débat de Folie et d’Amour. S'il est, permis à chacun atenter sur le lien qui entretient et lie tout ensemble : je voy en peu, d'heure le Ciel en desordre, je voy les uns changer leurs cours, les autres, entreprendre sur leurs voisins une consommacion universelle : ton sceptre, ton, trone, ta magesté en danger. Contez moy toutes ſortes d’Antes, que jamais le Dieu des jardins inuenta. Laiſſe Amour ſe reſjouir en paix entre les hommes : qu’il ſoit loiſible à un chacun de conuerſer priuément & domeſtiquement les, perſonnes qu’il aymera, ſans que perſonne en ait crainte ou ſoupſon : que les nuits ne chaſſent, ſous pretexte des mauuaiſes langues, l’ami de la maiſon de s’amie : que lon puiſſe mener la femme de ſon ami, voiſin, parent, ou bon ſemblera, en telle ſeureté que l’honneur de l’un ou de l’autre n’en ſoit en rien ofenſé. mis ce bandeau qui jamais ne me peut estre oté. Baſte : en aille comme il pourra. Si la femme que vous aymez eſt auare, il faut ſe tranſmuer en or, & tomber ainſi en ſon ſein. Ie dirois que c’eſt, ſi les larmes ne m’empeſchoient. Et à ce que par ci apres n'avienne tel desordre, en cas que, ne vueillez ensevelir Folie sous quelque montaigne, ou la mettre à l'abandon de, quelque aigle, ce qu'il ne requiert, vous vueillez ordonner, que Folie ne se trouvera, pres du lieu où Amour sera, de cent pas à la ronde. Ô Iupiter ! VENUS. Débat de folie et d'amour. Venus se pleint de Folie, Jupiter veutentendre leur diferent. Ie n’ay afaire du iugement des autres : mais quant à moy, ie ne ſuis ſi aiſee à tromper. Laisse moy aller, ne m'arreste point : car ce te sera honte de quereler avec. Si eſt il bien contre nature, que ceus qui ont reçu tout mauuais traitement de toy, t’ayment autant comme ceus qui ont ù pluſieurs faueurs. faut que je le passe : à fin que l'on ne m'apelle tardive et paresseuse. Car, encore que je puisse savoir de moymesme la verité du fait, si ne veus je point, mettre en avant cette coutume, qui pourroit tourner a consequence, de condamner. Ie ſay bien qu’un grand Signeur ſe fache de faire longuement la court, que ſes afaires d’importance ne permettent pas qu’il s’y aſſugettiſſe, & que les honneurs qu’il reçoit tous les iours, & autres paſſetems ſans nombre, ne lui permettent croitre ſes paſſions, de ſorte qu’elles puiſſent mouuoir leurs amies à pitié. Les fleurs que tu fiz, ô Iupiter, naitre es mois de l’an les plus chaus, ſont entre les hommes faites hybernalles : les arbres, plantes, herbages, qu’auois diſtribuez en diuers païs, ſont par l’eſtude de ceus qui veulent plaire à leurs amies, raſſemblez en un verger : & quelquefois ſuis contreint, pour aider à leur afeccion, leur departir plus de chaleur que le païs ne le requerroit. Il faudra trouuer le moyen de ſe faire prier d’acompagner ſa dame en quelque Égliſe, aus ieus, & autres aſſemblees publiques. Duquel coté eſt le tort ? D'autant donq que ma, cause est tant favorable, conjointe avec la conservacion de ton estat, et que, néanmoins je ne demande que justice : d'autant plus me devras tu atentivement, escouter. hommes fait rechercher la beauté jusques au bout des piez :) tant de pommes d'or, chaines, bagues, ceintures, pendans, gans parfumez, manchons : et en somme tout, ce qui est de beau, soit à l'accoutrement des hommes ou des femmes, Amour en, est l'auteur. Amour ha eſté l’agreſſeur. voit, le delit est manifeste : de l'auteur ne s'en faut enquerir. Encor que l’on ait ſemé par le monde, que la maiſon d’Apolon & la mienne ne s’acordoient gueres bien : ſi le crois ie de ſi bonne ſorte qu’il ne me voudra eſconduire en cette neceſſité, lui requerant ſon ayde à ceſtui mien extreme beſoin : & montrera par l’iſſue de cette afaire, combien il y ha plus d’amitié entre nous, que les hommes ne cuident. je croy que non : mais l'amour, qu'il portoit à l'homme, que tu lui baillas, ô Jupiter, commission de, faire de terre, et l'assembler de toutes pieces ramassees des autres animaus. Dans leurs ouvrages critiques récents, tant Daniel Martin que François Rigolot ou Deborah Lesko Baker s’attachent surtout à voir dans la conquête de la parole de Folie une image de l’affirmation progressive de la voix de la poétesse [1] . Monſieur le ſage atendra que lon le prie, & demeurera auec ſa ſageſſe tout ſeul, ſans que lon l’apelle à gouuerner les Viles, ſans que lon l’apelle en conſeil : il voudra eſcouter, aller poſément ou il ſera mandé : & on ha afaire de gens qui ſoient pronts & diligens, qui faillent plus tot que demeurer en chemin. Orphee, Musee, Homere, Line, Alcee, Saphon, et autres, Poëtes et Filozofes : comme Platon, et celui qui ha ù le nom de Sage, ha descrit, ses plus hautes concepcions en forme d'amourettes. Et mile accidens, qui interviennent en amours : lettres descouvertes, mauvais raports, quelque voisine jalouse, quelque mari qui. Tu montres bien ton indiscrecion, de prendre en mal ce que je t'ay fait par, jeu : et te mesconnois bien toy-mesme, trouvant mauvais que je pense avoir du. Et, où eſt la plus grand’Folie, ſi le commun ha ù une loy, les grans en ont pris d’autres pour eus. Les effets & iſſues des choſes les font louer ou meſpriſer. Mais avant iceus estoit Amour, qui les avoit liez et, uniz ensemble. Si faut il faire a croire que l’on eſt paſſionné. pour leur mettre en horreur le piller & robber l’autrui ? Tel en soufrira qui n'en pourra mais. Si tu fais aymer, j'en suis, cause le plus souvent. Ses contemporains ne s'y sont pourtant pas trompés, qui avaient vu en elle une autre Sapho, capable de créer un nouveau langage poétique. Que dis tu petit mignon ? N’eſtoit ce un plaiſant combat d’Antoine auec Cleopatra, à qui dépendroit le plus en un feſtin ? Lui & elle ſe ſont pris de paroles. Si lon inuente un habit joint & rond, on dit qu’il eſt plus ſeant & propre : quand il eſt ample & large, plus honneſte. Et s'il ha si si bien travaillé pour contenter les yeus, il n'a moins fait aus, autres sentimens : mais les ha tous emmiellez de nouvelle et propre douceur. Et s’il y ha perfeccion du corps, ou lineament qui puiſſe, ou doiue eſtre vù & montré, bien peu le cache l’agencement du vêtement : ou, s’il est caché, il l’eſt en sorte, que lon le cuide plus beau & delicat. C’eſtoit la douceur de ſa Muſique, que lon dit auoir adouci les Loups, Tigres, Lions : attiré les arbres, & amolli les pierres : & quelle pierre ne s’amolliroit entendant le dous preſchement de celui qui amiablement la veut atendrir pour receuoir l’impreſſion de bien & honneur ? pour les faire assembler en compagnies politiques ? Car combien qu’il ſoit des grans amis de Venus, ſi ſuis ie ſeure, que s’il entreprent parler pour moy, il n’oublira rien qui ſerue à ma cauſe. VENUS. Reſte de te prier, Jupiter, & vous autres Dieus, de n’auoir point reſpect aus noms (comme je ſay que n’aurez) mais regarder à la verité & dinité des choſes. Mais aujourd'hui, qu'il en est privé, si Folie se mesle de ses afaires, il est à, creindre, et quasi inévitable, qu'il ne soit cause dautant de vilenie, incommodité, et, desplaisir, comme il ha esté par le passé d'honneur, proufit, et volupté. Elle empeſche que lon ne les voye & les cache : à fin que le monde ſe peuple touſiours à la maniere acoutumee. Cesse tes pleintes douce mere : et ne me redouble mon mal te voyant, ennuiee. Mais celui qui pollue la franchiſe, n’en doit il perdre le fruit ? Elle ſe laiſſe viſiter à heure ſuſpecte. Quand ils entrent en leur maiſon, ils creingnent que quelcun les regarde. Regarde au ciel tous les sieges des Dieus, et t'interrogue si quelcun. N’eſt à eſtimer cette fole curioſité de meſurer le Ciel, les Eſtoiles, les Mers, la Terre, conſumer ſon tems à conter, getter, aprendre mile petites queſtions, qui de ſoy ſont foles : mais neantmoins reſiouiſſent l’eſprit : le font aparoir grand & ſubtil autant que ſi c’eſtoit en quelque cas d’importance. L’homme ha touſiours meſme corps, meſme teſte, meſme bras, iambes & pieds : mais il les diverſifie de tant de ſortes, qu’il ſemble tous les jours eſtre renouuelé. Résumé " Le plus grand plaisir qui soit après amour, c'est d'en parler. "

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